pirmdiena, 2010. gada 27. septembris

Izdariet pārdomātu izvēli.


Uztura bagātinātāju bizness ir viens no pelnošākajiem pasaulē. Latvijā vien ir reģistrēti 3052 dažādu firmu, iedarbības un sastāva uztura bagātinātāji. Šeit darbojas visvienkāršākais tirgus likums - ja ir pieprasījums, ir arī piedāvājums. Ir iespējams kastītē nopirkt visus cilvēkam nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas. Labi, ka uz iepakojuma vēl ir norādīts - Uztura bagātinātājs nevar aizstāt normālu ēdienreizi, savādāk, kas zin, kas lētticīgajam pircējam ienāktu prātā - varbūt netērēt naudu pārtikai, bet lietot uztura bagātinātājus, kas bieži vien vēl it kā ir ar profilaktiskām īpašībām pret virkni saslimšanu.

Kāpēc cilvēkiem gribas ticēt, ka vienmēr nāks kāds brīnumdaris un atrisinās visas problēmas? Vai tiešām ir kāds, kas notic līdzīgam murgam, kā šis - http://www.slpatch.com/lv/prieksrocbas.html ? Iedzer tabletīti vai uzlīmē plāksteri, un varēsi nemainot dzīvesveidu nomest 30 un vairāk lieko kilogramu mēneša laikā, atradīsi jaunu darbu, beidzot satiksi dzīves mīlestību un par tevi vairs neviens nesmiesies! Īsta pasaka...

Patiesība ir tāda, ka mēs esam slinki tērēt savu laiku, lai analizētu situāciju, lai meklētu papildus informāciju, lai iedziļinātos zinātniskākā literatūrā. Un šādu brīnumlīdzekļu izplatītāji to zina un, izmantojot spēlēšanu uz emocijām, pelna uz mūsu rēķina. Viņiem nav žēl tērēt milzu līdzekļus reklāmām, jo viņi saprot, ka īsā laika periodā uz lētticīgo rēķina to atpelnīs.

Šis fenomens - aklā ticēšana - izpaužas visās dzīves jomās. Arī politikā. Lai arī mazāk kā pirms četriem gadiem, tomēr vēl ir cilvēki, kas tic atkarīgiem medijiem un lētām, populistiskām reklāmām (satura, ne naudas ziņā), nevis kritiski izanalizē situāciju un saprot, ko vispār pašreizējā situācijā ir iespējams izdarīt un ko būtu racionāli darīt. Un, protams, nekad nedrīkst aizmirst spēlēšanu uz jūtām (lieku reizi atgādināt, ka tika atņemtas pensijas, lai arī tās jau sen ir atdotas). Oligarhu partijas, tāpat kā uztura bagātinātāju izplatītāji izmanto cilvēka vājību ticēt neiespējamiem solījumiem, un, spēlējot uz emocijām ar dārgām reklāmām uz katra stūra, pārdod savu nekvalitatīvo "preci", jo zina, ka būs četri gadi laika, lai ieguldītos līdzekļus atpelnītu.

Ir palikušas tikai dažas dienas, lai tiešām paanalizētu situāciju valstī, vai vismaz palasītu kādu neatkarīgu mediju vai noskatītos objektīvu TV raidījumu.

Izdariet pārdomātu izvēli.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru