sestdiena, 2010. gada 13. marts

Vidējais latvietis ir kā Žagara kalns: lai tiktu uz augšu, ir jāvelk, toties lejā gan iet kā pa sviestu.


Vidējie dati pasaulē liecina – pilnīgi precīzi savus dzīves mērķus zina tikai 5% cilvēku, bet piepildās vismaz 80% no pareizi izvirzītiem mērķiem!!!


Vienmēr esmu brīnījusies par American Idol fenomenu - tūkstošiem cilvēku, kas nemāk un nekad arī nemācēs dziedāt, tomēr mēģina piedalīties šovā, lai pēc tam pasaule par viņiem smietos. Un pats labākais, ka paši viņi ir pārliecināti, ka ir paši labākie dziedātāji, dejotāji, iluzionisti un kas tik vēl ne. Kādreiz es to uztvēru ļoti negatīvi - Kāpēc gan cilvēkam būtu sevi jāpazemo tik lielas auditorijas priekšā? Bet pēdējā laikā aizdomājos par to, ka varbūt tas ir pat vērtīgi.


Pašiedvesmas spēks. Ko tikai cilvēkiem tas neatļauj darīt - saņemt drosmi un uzkāpt uz lielās American Idol skatuves un kas zin ko tik vēl savas dzīves laikā viņi nav darījuši! Tas katrā ziņā ir daudz labāk, kā sēdēt mājās un domāt, ka es neko nevaru, nezinu, negribu utt.


Dažādu savu sabiedrisko aktivitāšu dēļ dzīvē esmu satikusi ļoti daudz cilvēku un jāsaka, ka atmiņā informācija "šo der atcerēties" ir palikusi tikai par nelielu daļu. Vienmēr esmu domājusi, ka pateicoties savai labajai atmiņai es atceros gandrīz visus cilvēkus, bet varbūt tas ir tikai tāpēc, ka par lielāko daļu atmiņā iespiežas tikai vārds un uzvārds? Vairāk datu man atmiņā paliek tikai par cilvēkiem ar viedokli, pašapziņu un mērķi, un kā apstiprinājumu augstāk minētajam pētījumam varu teikt, ka šādi cilvēki tiešām nav vairāk kā 5%.


Skumji, ka cilvēki lielāko vērtību, kāda vien var būt - dzīvi, atdod pašplūsmai. Pat šizofrēnijas pacientiem ir kāds augstāks mērķis, uz ko tiekties - kaut vai miers pasaulē iznīcinot Bušu. Nesaprotu, kāpēc vesels cilvēks nav spējīgs uz rīcību savas labklājības nodrošināšanai.


Latvijā nav ražošanas, jo latvieši pietiekoši nav gribējuši būt ražotāji;


Latvijā nav uzņēmumu, jo latvieši pietiekoši nav gribējuši būt uzņēmēji;


Latvijā nav darbavietas, jo latvieši tās pietiekoši nav gribējuši radīt;


Latvijā nav naudas, jo latvieši pietiekoši nav gribējuši to pelnīt;


Latvija nav godīgas valsts pārvaldes, jo godīgi latvieši pietiekoši nav gribējuši būt politiķi;


Tā es varētu turpināt par gandrīz jebkuru lietu, kas Latvijā nav.


Viela pārdomām jums.....

2 komentāri:

  1. Par American Idol, piekrītu.. labi, ka ir tādi cilvēki ar "mērķi", vismaz man omu vienmēr uzlabo...

    AtbildētDzēst
  2. Tā nu ir taisnība. Ir vērts padomāt kādu iespaidu uz mūsu dzīvi atstāj šī vispārējā apātija. Kapitālisms ir konkurences kults, un it kā jau tas aktīvam cilvēkam ļauj izsisties augstāk uz neaktīvo rēķina. Bet vai tā vienmēr ir? Interesanti gan ir tas, ka (šķiet) Deridā teica, ka muļķu sabiedrībā gudram cilvēkam ir grūtāk gūt panākumus. Un šeit diezvai savu argumentāciju tikai balsta uz to , ka gudro diezvai kāds sapratīs... Tā viela pārdomām tev :)

    AtbildētDzēst